Skuteczność reklamy internetowej

kampPostęp technologiczny, a w szczególności rozwój internetu i upowszechnienie dostępu do sieci, na nowo zdefiniował podejście do tematu promocji i marketingu. Dziś reklama internetowa to jedno z najskuteczniejszych narzędzi promocyjnych.
Wynika to ze współczynnika wyświetleń poszczególnych witryn. Setki tysięcy wejść to tyle samo osób, mogących zobaczyć daną reklamę. Najlepsze efekty przynoszą kampanie w wyszukiwarkach internetowych, a niekwestionowanym liderem na tym rynku, jest Google. Popularność tej formy reklamy dała początek nowym branżom. Pojawił się popyt na banery reklamowe, a na rynku nie ma miejsca na próżnię. Żeby uświadomić sobie skalę tego zjawiska, wystarczy wpisać w polu wyszukiwania frazę flash, kampanie w google. Liczba wyników wyszukiwania firm projektujących banery reklamowe jest wręcz przytłaczająca.
Najpopularniejszym systemem reklamowym od Google, pozostaje program AdWords. System ten pozwala na wyświetlanie linków sponsorowanych (opłacanych przez zleceniodawcę), w wynikach wyszukiwania, jak również na stronach, które podjęły współpracę reklamową w ramach programu Google AdSense. Popularność internetowych systemów reklamowych potwierdzają statystyki – 97 proc. wszystkich przychodów Google, pochodzi z reklam.
Reklama AdWords może być tworzona na dwa sposoby: poprzez wybór słów kluczowych (ang. keywords), które będą inicjowały uruchomienie reklamy, lub poprzez wybór stron, na których reklama będzie wyświetlana.
Rynek reklamy internetowej w Polsce, mimo osiągnięcia pewnego stopnia dojrzałości, nadal pozostaje w tyle za krajami europy zachodniej. Jednak każdego roku, statystyki wykazują tendencję wzrostową, więc można spodziewać się dalszego rozwoju tej branży.

Więcej o kampaniach w Google

Elektronika moje hobby czyli komputery i majsterkowanie dla mniej-więcej zaawansowanych.